preskoči na sadržaj

Osnovna škola Mate Lovraka Županja

Login
Školski list Lobi

JELOVNIK, CJENIK I UPLATNICA

KUHINJA

Priloženi dokumenti:
jelovnik za skolsku 2023.-2024..pdf

Dokumenti za prikaz
PRIMANJE RODITELJA

Priloženi dokumenti:
PRIMANJE RODITELJA 2022-2023.pdf

PROCEDURE

 

 

 

 

Priloženi dokumenti:
RASPORED ZVONJENJA I VOZNJE.pdf

Popis udžbenika

Izvješće o provedbi Zakona o pravu na pristup informacijama za 2016. godinu

Brojač posjeta
Ispis statistike od 6. 5. 2020.

Ukupno: 111964
Ovaj mjesec: 1071
Ovaj tjedan: 324
Danas: 10
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Škola stvaralaštva "Novigradsko proljeće"
Autor: Stjepan Lešić, 18. 5. 2011.

Ove godine su imali sreće i čast sudjelovati u Školi stvaralaštva nastavnik informatike Stjepan Lešić i učenik 6. razreda Mislav Mićanović. Nastavnik Stjepan sudjelovao je u fotografskoj radionici dok je učenik Mislav sudjelovao u video radionici. Tjedan dana rada, reda i discipline, ali isto tako zabave, smijeha i radosti i moramo vam reći da je bilo fenomenalno. Preporučujemo svim nastavnicima i nadarenim učenicima da pročitaju detalje o ovoj školi pod "OPŠIRNIJE" i da se sljedeće godine prijave u Školu stvaralaštva "Novigradsko proljeće".

 

Sve o ovome i puno toga drugoga možete pogledati na adresi: www.novigrad.skroz.in,

a fotogaleriju svih radionica možete pogledati ovdje.


O počecima Škole stvaralaštva…

Škola stvaralaštva započela je s radom prije 36 godina u Novalji na otoku Pagu. Idejni začetnik okupljanja darovitih učenika bio je prof. Mirko Todorić. Škola je djelovala 14 godina u Novalji pod nazivom „Listopad i Novalji“. Prvih godina okupljala je 50 do 100 darovitih učenika s područja Istre i Primorja. Daroviti učenici pod stručnim vodstvom radili su desetak radionica, a u načelu se radilo tjedan dana.

 

A onda nešto o novijoj povijesti…

Prije 22 godine Škola se seli u Novigrad istarski te mijenja naziv u Školu stvaralaštva „Novigradsko proljeće“. Ova jedinstvena škola stvaralaštva darovite djece na jezično – umjetničkom području nastala je u svrhu poticanja darovitih učenika za izražavanjem rječju, gestom, zvukom i pokretom u uvjetima mentorske nastave radioničkog tipa. Iz godine povećavao se broj djece i radionica. I dalje su dolazili daroviti učenici istarskog i primorsko – goranskog područja. Zbog održavanja kvalitete, usprkos željama djece i roditelja, broj sudionika se tijekom godina zaustavlja na brojci od 200 do 250 kao optimalnoj za rad, no ogroman interes za Školu prisiljava nas da posljednjih godina taj broj uvećamo (mahom su to učenici viših razreda osnovne škole, manjim dijelom srednjoškolci). Važno je napomenuti da Škola nije prekidala s radom ni tijekom Domovinskog rata.

 

I na kraju…

Godine 1997. Škola stvaralaštva doživljava najveće promjene u organizacijskom smislu. Te godine Školu kao dio školskog sustava pod svoje okrilje uzima Ministarstvo prosvjete i športa RH. Od te godine Školu dječjeg stvaralaštva dolaze daroviti osnovci iz svih hrvatskih županija. A 2005. Vrijednost Novigradskog proljeća prepoznaje predsjednik RH gospodin Stjepan Mesić te preuzima pokroviteljstvo pod Školom. Tu tradiciju nastavlja i sadašnji presjednik gospodin Ivo Josipović. Od 2010. Škola ulaziu u sustav natjecanja i smotri koje provodi Agencija za odgoj i obrazovanje.

 

Ciljevi Škole stvaralaštva i kako do njih dolazimo

Novigradsko proljeće postalo je učilištem učenika i učitelja (hospitanata) i jedino je takove vrste u Hrvatskoj, ali i u ovom djelu Europe. Osnovni cilj Škole jest da učenici, a naročito učitelji – hospitanti prihvate drukčiji, suvremeniji način rada te da ga prenesu u svoje školske sredine. Ovaj cilj nastojimo dostići služeći se sljedećim elementima:

-          Planovi i programi radionica: izrađuje ih i kreira voditelj, poštujući opći program, uz mogućnost promjene i stupnjevima unutar grupe

-          Slični putovi ali različita ostvarenja u odnosu na klasičnu školu: metode i oblici rada se izmjenjuju, u centru zanimanja je polaznik – učenik; glavni cilj je poticanje kreativnosti i divergentne misaone produkcije; znanje se usvaja kroz igru; prevladava unutarnja motivacija; cjelokupni se rad odvija fleksibilno, bez zvona i ograničenja ( radi se dvokratno, a često i cijele dane i noći …); radi se kolektivno jer se tako radi s kaoćom i zadovoljstvom.

-          Struktura polaznika i radionica: 15 – 20 polaznika istih ili sličnih interesa i sposobnosti; svaka radionica radi odvojeno, ali je korelacija i integracija (radionica, sadržaja…) stalno prisutna; polaznici radionica višestruko su heterogeni (iz većine hrvatskih županija, različite dobi, dolaze s različitim radnim navikama, Školu polaze po prvi, drugi, treći ili četvrti puta…)

-          Izbor i stil rada voditelja: voditelj je ovdje u pravom smislu „voditelj“, ne služi se represivnim metodama, suradnik je u radu, prijatelj  koji „zna nešto više“, ali se ne nameće već pomaže da kvaliteta svakog dođe do punog izražaja

-          Organizacija prostora: prostor se stalno mijenja i pretvara u mjesto kakvo trenutno odgovara potrebama, bez ograničenja i prisile; on je stvaralački poticajan, a u njemu se osjeća sloboda i zadovoljstvo; ne sputava, već nam služi (a ne mi njemu…)

 

Sudionici Škole stvaralaštva

1.      Daroviti učenici čija je darovitost otkrivena i potvrđena, a žele je razvijati. Škola skuplja oko 350 učenika.

2.      Hospitanti su učitelji koji u svojim sredinama u izvannastavnim aktivnostima postižu zapažene rezultate (oko 50 svake godine).

3.      Voditelji, osobe koje su u svojim sredinama potvrđene profesionalnim ugledom, radom i rezultatima, bilo da se radi o uspješnim učiteljima ili drugim mentorima kao što su književnici, novinari, likovni, glazbeni i filmski umjetnici, koreografi i sločno.

4.      Stručni tim koji prati svukupan rad Škole i daje prijedloge za njezino usavršavanje.

5.      Upravni odbor izrađuje okvirni plan i program rada, priprema Školu, pravila sudjelovanja za učenike, hospitante i voditelje, skrbi o materijalnim sredstvima i provedbi programa Škole.

Princip rada

Sve radionice u sedmodnevnom radu ostvaruju unaprijed dogovorenu temu, koju dalje razrađuju izražajnim sredstvima karakterističnim za pojedino kreativno područje: RIJELČ, ZVUK, SLIKU I PORTRET. Tema se obrađuje u jednoj od radionica, kojih svake godine ima dvadesetak.

Tema

U svaku Školu stvaralaštva određuje se zajednička tema koja se suradnjom svih radionica razrađuje i konkretizira unutar svakog spomenutog umjetničkog izričaja. Neke od dosadašnjih tema bile su: Istarske legende, Obitelj, San, Biti drugačiji u potrazi za dobrim, Žubor i žamor, Od uha do uha, Ne biti sam, Vatra, Novo nebo – nova zemlja, Osmijeh, Sva bogatstva životinjskog carstva, Cirkus…

 

Još nekoliko korisnih podataka…

Radionice se nalaze u učionicama i kabinetima Osnovne škole Rivarela, koja je domaćin Škole stvaralaštva. Radi se dvokratno, od 9 do 13 te od 16 do 19 sati. U vremenu od 12.30 do 13 sati predviđena je mogućnost obilaska radionica, tako da svi zainteresirani u to vrijeme mogu posjetiti Školu i vidjeti što se u njoj događa i stvara. Svakodnevno se u večernjim satima organiziraju i popratna događanja, poput likovnih izložbi, predstavljanja knjiga, koncerata i sličnih aktivnosti, ali i manje „formalni“ sadržaji – disko večeri, karaoke, pidžama – partiji i još mnogo, mnogo toga… Sudionici Škole smješteni su u hotelu „Laguna“ u blizini OŠ Rivarela do koje dolaze šetnjom ili užurbanim korakom uz more.

 

A rezultati svega toga..?

Rezultati rada vidljivi su svake godine u kakvoći i količini uradaka. Sudionici Škole, po njezinu završetku, svake godine predstave zbirku literarnih radova, zbornik novinarske radionice, „mega“ novine, novine na internetu, CD radijske radionice, izložbu fotografija, drmaske igre, filmski prikaz, oslikane zidove, „mega“ slikovnicu, mnoštvo keramičkih i grafičkih radova, batika, radova oblikovane radionice i kostima, skladbi, pjesama, plesova… Po završetku Škole učenici i hospitanti dobivaju svjedodžbe, hospitanti i potvrde o stručnom usavršavanju, voditelji priznanja. A prijateljstva i nove ljubavi… da i ne govorimo!

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju